طراحی و اجرای ویلا

طراحی ، نظارت ، اجرا

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

طراحی و اجرای ویلا

ویلا ظهور عصر رنسانس بود ، اما اهمیت آنها هنوز در جهان معاصر حس  می شود . ویلا به عنوان یک طراحی  بزرگتر و جادارتر از یک مکان  مسکونی است ، بنابراین بنابراین در طراحی داخلی و خارجی ویلا باید نهایت وقت و انرژی صرف شود . اولین نمونه های این پدیده ، یعنی طراحی خارجی و داخلی ویلا ، مجموعه ای از خانه های بزرگ مسکونی واقع در مزارع پراکنده و دور از شهر بود. در اولین نسل از نسل خود ، ویلا روتوندا شروع این فرمول بود و توسط ویلا ساووی سازه ای لوکس و مدرن دایره ای که توسط  لو کوربوزیر  انجام شد. با این حال ، سبک معاصر ، به وسعت طراحی و ساخت اولیه ، همراه با طراحی داخلی ویلا ، متناسب با یکدیگر متمرکز است. طراحی داخلی ویلا در کنار ساخت آن همگام است و باید چند پارامتر را دنبال کند.

ایده اولیه ویلا ، ساختن خانه ای به دور از شهر در یک محیط کاملاً سبز و ارگانیک  بود ، بنابراین استفاده از عناصر سبز در طراحی محوطه نقش بسزایی در تحقق این امر دارد . یک راه خوب برای استفاده از این فضای سبز بکار گیری پنجره های فرانسوی در طراحی ویلا برای مشاهده هرچه بیشتر زیبایی های محوطه است .  این امر به کیفیت بصری طراحی ویلای شما می افزاید و به شما آرامش خاصی می دهد .

هنگام طراحی ویلای جدید خود ، باید بدانید که جنبه معماری به طور ذاتی با جنبه طراحی داخلی در هم تنیده است. یا یکی بدون دیگری ناقص خواهد بود.

موارد مهم در نمای خارجی طراحی ویلا :

ترجیحا از یک طرح نامتقارن استفاده کنید
تأکید شدید بر اشکال هندسی
پنجره های بزرگ
استفاده از مصالح ساختمانی بوم آورد
استقاده ترکیبی از متریال  چوب ، سنگ ، آجر

موارد مهم در طراحی داخلی ویلا :

طراحی یک طبقه یا دو طبقه
استفاده از طراحی پلان باز
بهره گیری از نور فراوان در طراحی داخلی
استفاده از مواد و مصالح طبیعی
استفاده از سیستم های دوستدار طبیعت برای لوله کشی ، گرمایش و تهویه هوا
یک طرح انعطاف پذیر مناسب برای پاسخگویی به نیازهای خانواده

 

طراحی داخلی ویلا

یکی از مهمترین جنبه های هر نوع طراحی داخلی ، چیدمان است. نه تنها ترکیب مکانی یک فضا بلکه گردش و قرارگیری همه عناصر دکوراسیون را نیز تعیین می کند. یک چیدمان مناسب می تواند تعادل بین مبلمان و کارایی مکانی در طراحی داخلی ویلا ایجاد کند.

رنگ و طرح مواد در هر نوع طراحی ویلا به موضوعی که در آن داخلی طراحی شده است بستگی دارد. نکته مهم ایجاد هماهنگی بین سطوح  و بافت است به گونه ای که هیچ چیز بیش از حد نامتناسب یا خارج از تعادل نباشد. این تعادل بصری و هماهنگی بین این  دو ، مهمترین جنبه هر یکپارچگی موضوعی در چارچوب طراحی داخلی مربوطه است.

 . گروه معماری خانه نو طرح نو شما را از ابتدای مسیر برای دستیابی به ویلای مورد نظرتان همراهی می کند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.